Zsírégetés egészségügyi előnyök. Hatása a teljesítmény fokozására


Amellett, hogy a klinikailag bebizonyosodott kevés összetevő közül az egyik segít a fogyásban. Valójában ez az egyetlen olyan összetevő, amelyet az EU Bizottság hivatalosan elismert, és hozzájárul a fogyáshoz.

Szervezetünk már kis fizikai igénybevétel esetén is mozgósítja zsírraktárait, amennyiben szükséges. A fogyással kapcsolatos alapvetések közé tartozik, hogy a látványosan rövid idő alatt hasonlóan látványos fogyás ígérete csakis hamis ígéret lehet. A fogyáshoz idő kell — főleg, ha a jojo-effektust el akarjuk kerülni.

egészséges fogyás az első héten

Van azonban néhány tipp, amellyel a zsírégetést könnyíthetjük meg. A fogyáshoz mindenek előtt az szükséges, hogy kevesebb kalóriát kell bevinnünk, mint amennyit szervezetünk felhasznál.

S mindezt hosszú távon.

fogyás súlyok nélkül

A kellően hatékony edzés során elpusztított kalóriákat  ne pótoljuk tehát két- vagy háromszoros mennyiségben, mert a szükségesnél nagyobb energia-bevitel — zsírégető trénig ide vagy oda — hízáshoz vezet. A napi negatív energiamérleg mellett arra is külön figyelmet kell fordítani, hogy elég folyadékot — lehetőleg vizet, minimum 2,5 liter mennyiségben — fogyasszunk.

fogyás lágy zsír

Vízhiányos állapotban a test anyagcsere folyamatai — és így a zsír-anyagcsere is — csak lassan mennek végbe. A zsírégetés nem működhet edzés nélkül.

címke a fogyáshoz

Ha a tréning zsírfelhasználó hatását növelni akarjuk, a testmozgás közben iktassunk be olyan periódusokat, amikor a végzett testmozgást teljes erőbedobással végezzük: ha például a zsírégetés egészségügyi előnyök választottuk, rendszeres időközönként tervezzünk be egy-egy sprintet is. Kanadai kutatók felfedezése szerint ugyanis az ilyen intervallumokra osztott edzés során mintegy 36 százalékkal magasabb a zsírégetés mértéke, mintha végig ugyanazzal az erőbedobással mozognánk.

Ráadásul ezek a magok nemcsak ízletesek, hanem nagyon sok előnyös tulajdonságuk is van. A kínai és az ajurvédikus gyógyászatban ezt a gyümölcsöt már évezredek óta használják, sőt az előzetes laboratóriumi kutatások és a klinikai vizsgálatok is igazolták a gránátalma számos pozitív hatását. DE mik is pontosan a gránátalma előnyei? A gránátalma grammjában mindössze 83 kalóriáa van, viszont több, mint 4 gramm élelmi rost.

A kutatásban részt vevők heti három alkalommal egy-egy órát kerékpároztak, amely során négy sprintelési szakaszt két lazább követett, s mindezt tízszer ismételték. Az ilyen jellegű edzést alkalmazók esetében messze hatékonyabb volt a szervezet energiafelhasználása, mint az ugyanennyi időt, ám kiegyensúlyozott tempóban tekerők esetében.

hogyan lehet lefogyni külföldön élve

A mechanizmus hasonló az autózáshoz: zsírégetés egészségügyi előnyök jobban nyomjuk a gázt, nem csak messzebb megyünk, hanem a motor is több üzemanyagot használ fel, ennek megfelelően, ha szervezetünktől is nagyobb tempót várunk el, több kalóriányi zsír égetünk el.

Míg sportolóknak viszonylag nagy mennyiségű szénhidrátra van szükségük a nagy teljesítmények eléréséhez, a fogyni vágyók esetében tanácsosabb — amennyire csak lehet — redukálni az energiabevitel e forrását.

Felhasználási javaslatok

Ez azért szükséges, mert akármilyen csekély mennyiségben elfogyasztott szénhidrát — a szervezet reakciójaként termelt inzulin miatt — blokkolja a zsír anyagcseréjét.

Az edzések során — főleg, ha a korábban említett intervallumos technikát is alkalmazzuk — csúcsra járathatjuk szervezetünk saját zsírraktárainak használatát, ha a mozgáshoz szükséges energiát nem szénhidrát-bevitellel biztosítjuk.

hr zsírégető

Ha tehát optimalizálni akarjuk a zsírégetést, a testmozgás előtt két órával nem ajánlott tehát az evés, s főleg a szénhidrátok fogyasztása kerülendő ide számítanak az üdítőitalok is! A hatékony fogyás stratégiája lehet tehát a sok-sok testmozgás, kellő mennyiségű folyadék-fogyasztás és a szénhidrát-alapú helyetti fehérjében dús étrend, amely mellett azonban a csökentett kalóriabevitelre is figyelni kell!

Az E-vitamin szerepe és helyes pótlása