Koffein hatása a zsírégetésre. A koffein zsírégető hatása gyengül, ahogy idősödünk


Koffeinturbó edzés előtt: pro és kontra

Írta: Kovács Brigitta Kevés olyan vegyület van még, amelyről annyira megoszlana a hétköznapi emberek és orvosok véleménye, mint a koffeinről. Az egyik tábor határozottan állítja, hogy a koffein fogyasztása káros, és nagyobb fizikai igénybevétel esetén még jobban leterheli a szervezetet. A másik oldalon pedig éppen pozitív hatásait hangsúlyozzák, sőt mostanság egyre több sportolóknak vagy fogyókúrázóknak szánt táplálékkiegészítőben is megtalálható a koffein.

Nem csoda, ha ebben az információkáoszban nem tudjuk eldönteni, igyunk-e kávét edzés előtt.

Nem zöld tea, nem is kávé, hanem két olyan készítmény, amit főként sportolók hobbi és verseny szinten egyaránt alkalmaznak, de általában külön-külön. Pedig együttesen van egy speciális hatás, amire sokan vágynak: energizálás és fogyás egyben!

Teljesítménytuning A koffein nem csak felébreszt álmos reggeleken, de az izmok teljesítőképességét is fokozza. Kávéfogyasztás után javul az állóképesség, a reakcióidő és a koordináció is. A Journal of Sports Science című magazin még ban készített koffein hatása a zsírégetésre felmérést: Az eredmény szerint azok a futók, akik megittak egy bögre kávét futás előtt, 1.

A kávé így égeti a zsírt

Nem véletlen, hogy a nagyobb mennyiségű koffein jelenléte a szervezetben doppingvétségnek számít a profi sportolóknál. Nem mindegy azonban, hogy rövidtávú inkább erőnléti vagy hosszabbtávú tehát állóképességi sportot űzünk, ugyanis a koffein kisebb adagban csak az állóképességre hat.

Ahhoz, hogy például egy izomerősítő edzésen is jobban teljesítsünk, testsúly kilógrammonként már legalább 7 mg koffeint kell elfogyasztani, ez pedig minimum két-három espresso-t jelent. Zsírégetés és fájdalomcsillapítás A koffein termogén anyag, ami azt jelenti, hogy megemeli a testhőmérsékletet, így gyorsítja az anyagcserét. Továbbá mobilizálja a zsírsejteket, ezért edzések során a szervezet a zsírraktárakból nyer pluszenergiát.

11+1 dolog, amire hatással van a koffein

Zsírégetésnél ezért valóban hasznos a koffein, nem véletlen, hogy szinte valamennyi fogyókúrás tablettában megtalálható. De az újabb kutatások szerint az izomláz leküzdésében is segíthet, mivel fájdalomcsillapítóként hat. Ez a jótékony hatás azonban csak akkor érvényesül, ha valaki nem rendszeres kávéfogyasztó. Csak óvatosan!

koffein hatása a zsírégetésre 74 kg lefogy

A koffeinnek tehát valóban számos pozitív hatása van, de nem árt észben tartani a lehetséges káros mellékhatásokat. A teljesítménynövelés mellett a vérnyomást is megemeli, és az arra érzékenyeknél gyomorproblémákat is okozhat.

A koffein emésztése és lebontása mindenkinél változó.

Még több termék Mikor idd a kávét? Ha a napodat kávéval indítod, azzal egész délelőttre felpörgetheted az anyagcserédet, ám nem ez az egyetlen időpont.

Ezért mielőtt kávéval vagy koffeintartalmú serkentőszerekkel turbóznánk fel edzéseinket, a legjobb, ha kivizsgáltatjuk a kockázati tényezőket. Például csontritkulás esetén tilos a fogyasztása, mivel a koffein még több kalciumot von el a csontokból.

koffein hatása a zsírégetésre a súlyozás miatt fogyni fog

A terhesség utáni pluszkilókat se koffeintartalmú szerekkel próbáljuk meg ledolgozni, mivel koffein hatása a zsírégetésre esetén sem ajánlott a megnövekedett koffeinbevitel. Ha semmilyen egészségügyi kockázat nem áll fent, az adagolási előírásokat betartva nyugodtan fogyaszthatunk koffeintartalmú italokat és szereket, de figyeljünk rá, hogy ezek hatása összeadódik a nap folyamán. Továbbá fontos észben tartani, hogy a koffein vízhajtó hatású és a tápanyagokat is gyakorlatilag kimossa a szervezetből, ezért edzés után ezeket duplán pótolni kell.

Koffeinfogyasztás számokban: Egy átlagos csésze kávé mg, egy zöld tea mg, a fekete tea pedig mg koffeint tartalmaz.

koffein hatása a zsírégetésre ou trouver test karcsú le

A zsírégető tabletták mg koffeint is tartalmazhatnak, míg az energia- és sportitalok ennek többszörösét is. Napi mg koffein fogyasztás felett már túladagolásról beszélünk, ilyenkor hányingert, fejfájást, szédülést, erős szívdobogást és emésztési zavarokat okoz.

Hogyan szoktam le a mindennapi kávéról?

Fotó: Profimedia — Red Dot.