Legjobb fogyás ütemezése


Ez  a téli időszakban általában nem okoz különösebb problémát, de ahogy közeledik legjobb fogyás ütemezése strandszezon, úgy válnak egyre aggasztóbbá a plusz centik. Ilyenkor a legtöbben lázas keresgélésbe kezdenek, hogy megtalálják a legjobb fogyókúrát, amivel a lehető leggyorsabban újra formába lendülhetnek.

Sajnos azonban a magazinok és az internet tele van olyan diétákkal, amik ugyan fűt-fát ígérnek, de valójában nem nyújtanak mást csak éhezést, egészségtelen táplálkozást és gyorsan visszatérő kilókat. Ezért mai cikkünkben nem lesz szó sem léböjtkúráról, sem káposztalevesről, de még méregtelenítő diétáról sem. Ehelyett sorra vesszük a valóban legjobb fogyás ütemezése és az egészséget sem károsító népszerű diétákat és fogyókúrás módszereket. Mitől jó az egyik fogyókúra és mitől rossz a másik?

A jó és rossz diéták közötti különbség viszonylag könnyen összefoglalható, de az okok pontos megértéséhez szükség van az alapvető le kell fogyni, és fitt tisztázására is. A jó fogyókúra olyan, amivel viszonylag gyorsan lehet zsírt leadni, de nem jár az izomzat csökkenésével, nem lassítja le az anyagcserét és nem károsítja az egészséget.

A rossz fogyókúra értelemszerűen ennek az ellentéte, amely amellett, hogy jojó effektushoz vezet, nem biztosítja a szervezet működése számára elengedhetetlen tápanyagokat, vitaminokat és nyomelemeket sem, így nem csak haszontalan, de egyben veszélyes is.

Hogyan működik? Minden fogyókúra alapját az a tény képezi, hogy, ha a szervezet nem jut hozzá a működéséhez szükséges mennyiségű kalóriához, a hiányzó energiát a felhalmozott zsírszövet elégetésével pótolja. Ez eddig nem hangzik bonyolultan, de a probléma ennél azért összetettebb. Legjobb fogyás ütemezése a kalóriadeficit túl nagy, a szervezet raktározó üzemmódba kapcsol, az anyagcsere lelassul, a fogyás üteme csökken és a fogyókúra után a leadott kilók igen gyorsan visszatérnek.

Ezért egy modern és hatékony fogyókúra minden esetben arra kell, hogy törekedjen, hogy a táplálkozással elfogyasztott kalóriákat ne csökkentse le drasztikusan. Ez elsőre ellentmondásnak tűnhet, de szerencsére létezik néhány olyan táplálkozással összefüggő tényező, melyek figyelembevételével óriási kalóriadeficit nélkül is lehetséges a fogyás. Alapvető fogalmak a fogyókúrával kapcsolatban Inzulin Az inzulin egy hormon, melyet a hasnyálmirigy termel és kiemelkedő szerepet tölt be a vércukorszint szabályozásában és a szénhidrát anyagcsere irányításában.

Minden alkalommal, amikor szénhidráttartalmú élelmiszert fogyasztunk, a vérben megnő a glükóz mennyisége vércukormelyet a szövetek csak inzulin jelenlétében képesek felvenni. Minél nagyobb mennyiségű szénhidrát kerül a vérbe, annál nagyobb mennyiségű inzulin termelődik.

  • Zsírégetés elhízásban
  • Rendelési veszteség súlya
  • Stern Ágnes Diéták 0 Számtalan diéta létezik, ami csodás fogyást ígér.
  • Egészség és fitneszcélok nyomon követése az Excelben. - Office-támogatás

Ennek a ténynek komoly jelentősége van a fogyókúra szempontjából is, mert az inzulin nem csak a glükóz raktározását segíti elő, hanem a zsírokét is. Emellett a magas inzulinkibocsájtást néhány órán belül a vércukorszint nagymértékű csökkenése követi, ami az éhségérzet növekedésével jár.

Egészség és fitneszcélok nyomon követése az Excelben.

Glikémiás index A glikémiás index GI az egyes élelmiszerek szénhidrát tartalmának, a szőlőcukorhoz viszonyított felszívódási sebességét hivatott osztályozni egy as skálán. Minél magasabb egy élelmiszer GI értéke, annál nagyobb inzulinkibocsájtást okoz és annál gyorsabban emeli meg a vércukor szintet.

legjobb fogyás ütemezése

A fogyókúra szempontjából mindenképpen az alacsony glikémiás indexű élelmiszerek ajánlottak, mert ezek csak lassan emelik meg a vércukor szintjét a vérben, így nem okoznak magas inzulinkibocsájtást és hosszú ideig csökkentik az éhségérzetet.

A táplálék rosttartalma Az étkezésekkel elfogyasztott élelmi rost mennyisége nem csak azért fontos, mert jelentős szerepe van a megfelelő emésztés és bélműködés fenntartásában, hanem, mert a rostok lassítják a szénhidrátok felszívódásának sebességét is.

  1. Egészség és fitneszcélok nyomon követése az Excelben.
  2. 5 szuperbiztos tipp, ha fogyni akarsz! | Well&fit
  3. Felülvizsgálata Body Ez a legjobb ingyenes étrend receptek app? - Body24
  4. Fogyásgyorsító étrend-kiegészítők - Fogyókúra | Femina

Tehát minél nagyobb egy élelmiszer rosttartalma, annál alacsonyabb a glikémiás indexe is. Ezért érdemes például teljes kiőrlésű pékárút és a rostokban gazdag zöldséget-gyümölcsöt fogyasztani a fogyókúra alatt.

Az anyagcsere sebessége A szervezet az elfogyasztott táplálékból energiát állít elő, melyet az alapvető élettani folyamatokhoz és legjobb fogyás ütemezése mozgáshoz használ fel. Ez a folyamat egyénenként eltérő hatékonysággal zajlik. Vannak olyanok, akiknek az anyagcseréje némileg pazarlóan bánik a tápanyagokkal, másoké raktározásra van berendezkedve.

Szerző: admin Felülvizsgálata Body Ez a legjobb ingyenes étrend receptek app?

Az anyagcsere sebessége tehát tulajdonképpen azt mutatja meg, hogy valaki mennyi tápanyagot képes elfogyasztani raktározás nélkül. Fogyókúra alatt ennek a tényezőnek igen nagy jelentősége van, mert egy rossz diéta lassíthatja az anyagcserét, ami a fogyás mértékének csökkenésével és gyors visszahízással járhat. Ezért is nagyon fontos az étkezések megfelelő elosztása és ütemezése, illetve a létfontosságú tápanyagok bevitele a fogyókúra alatt is.

A legnépszerűbb fogyókúrák összehasonlítása Atkins diéta Az Atkins diétát Dr. Robert C.

Felülvizsgálata Body24: Ez a legjobb ingyenes étrend receptek app?

A módszert annyira sikeresnek találta, hogy ben könyvet írt róla Dr. Az Atkins fogyókúrás módszer a szénhidrátfogyasztás szigorú, de fenntartható kontrollján alapul és négy egymásra épülő szakaszból áll.

Első szakasz bevezető fázis : Ez az első és egyben legnehezebb része az Atkins diétának, amely 2 hétig tart. A fogyókúrának ebben a szakaszában a napi szénhidrát bevitelt szigorúan 20 gramm alatt kell tartani és ez a mennyiség is kizárólag csak zöldségekből származhat. Tilos bármilyen pékárú, édesség és gabona fogyasztása.

legjobb fogyás ütemezése

Erre a drasztikus kezdésre azért van szükség, mert így érhető el, hogy a szervezet átálljon a zsírszövetek felhasználására és beinduljon a zsírbontás. Második szakasz kiegyensúlyozó  fázis : A fogyókúra második részében fokozatosan, napi 5 grammal emelhető a szénhidrátbevitel, egészen addig, amíg a fogyás szükséges üteme még fenntartható.

Ebben az időszakban már lehet enni magasabb szénhidráttartalmú zöldségeket például burgonyát és tejtermékeket is. Harmadik szakasz finomhangoló fázis : A diéta harmadik szakaszához akkor érkezünk el, mikor már közel kerültünk a kitűzött célunkhoz és jelentős mennyiségű súlyt már nem akarunk veszíteni.

5 szuperbiztos tipp, ha fogyni akarsz!

Ilyenkor az elfogyasztott szénhidrát mennyisége fokozatosan tovább növelhető, amíg végül a fogyás meg nem áll. Negyedik szakasz szinten tartó fázis : Az Atkins diéta negyedik része valójában már nem tartozik a fogyókúrához, hiszen az előző szakaszban már elértük a kívánt testsúlycsökkenést. Ez fázis arra szolgál, hogy a korábban megszerzett tapasztalatok segítségével fenntartsuk a kívánt testsúlyt. Itt már nincsenek szigorú megkötések, de a kitapasztalt szénhidrát maximumot továbbra sem szabad átlépni.

Legjobb fogyás ütemezése ehetünk  és mit nem az Atkins diétában? Elkerülendő élelmiszerek: Cukor: Üdítőitalok, gyümölcslevek, sütemények, cukorkák, fagylalt, stb. Gabona: Búza, tönkölybúza, rozs, árpa, rizs, stb. Ajánlott élelmiszerek: Húsok: marha, sertés, bárány, csirke, szalonna, kolbász, stb.

Halak és tenger gyümölcsei: lazac, pisztráng, szardínia, tonhal, rákok, stb. Tojás: Elsősorban teljes tojás, a sárgájával együtt Alacsony szénhidráttartalmú zöldségek: Karalábé, karfiol, spenót, brokkoli, spárga, stb. Teljes zsírtartalmú tejtermékek: vaj, sajt, tejszín, zsíros joghurt Diófélék és magvak: mandula, makadámdió, dió, napraforgómag, tökmag, stb. Egészséges zsírok: Extra szűz olívaolaj, kókuszolaj, avokádó olaj Atkins diéta mintaétrend pdf-ben 90 napos diéta A 90 napos fogyókúrát szétválasztó diétának is nevezik.

A módszer alapját a különböző típusú tápanyagok napi elkülönítése képezi. A rendszer 4 alapvető táplálékcsoportot különböztet meg: gyümölcsök, fehérjék, keményítő és szénhidrátok. Ezek a csoportok naponta, egymástól elkülönítve követik egymást, 4 napos ciklusokban. A diétázók visszajelzései alapján, a 90 napos fogyókúra az elsőre talán szokatlannak tűnő megközelítése ellenére is hatékonynak tűnik és akár 15 legjobb fogyás ütemezése fogyást is eredményezhet a 90 nap végére.

Szójatermékek- szójatej, tofu Alacsony szénhidráttartalmú zöldségek — uborka, paradicsom, spenót, káposzta, paprika, cékla, karalábé, karfiol, stb. Maximum 1 szelet teljes kiőrlésű kenyér 2. Megengedett az édesség, a tészta, a pékárú és a pizza is. Ehetünk friss és aszalt gyümölcsöket is, de utóbbi esetben figyeljünk rá, hogy olyan terméket válasszunk, amely nem legjobb fogyás ütemezése hozzáadott cukrot.

legjobb fogyás ütemezése

A módszer megalkotói és a paleo táplálkozás elkötelezett hívei szerint ezek a problémák könnyedén kiküszöbölhetőek azzal, ha száműzünk az életünkből minden feldolgozott élelmiszert és visszatérünk azokhoz az alapanyagokhoz és elkészítési módokhoz, melyeket elődeink már az őskorban is használtak. A paleo diéta ennek megfelelően valójában nem egy átmeneti fogyókúra, hanem sokkal inkább életmód.

Táplálkozás A patikák, drogériák, boltok polcain számos fogyást segítő tablettát, teát találhatunk. Amikor fogyni szeretnénk, hajlamosak vagyunk egy egészségesebb étrend kialakítása és több mozgás bevezetése helyett ezek közül alkalmazni valamelyiket.

A paleo diéta által használt alapanyagok jellemzően közepesen magas fehérjetartalommal, magas rost- és zsírtartalommal, illetve igen alacsony szénhidrát tartalommal rendelkeznek, így fogyasztásuk fogyókúrás céloknak is kiválóan megfelel. A paleo étrendben a szénhidrátok szinte kizárólag csak alacsony glikémiás indexű zöldségek formájában vannak jelen, így fogyasztásuk nem okoz inzulin csúcsokat.

Mivel emellett az egyéb alapanyagok igen gazdagok zsírsavakban, a paleo táplálkozás bizonyos szempontból ketogén diétának is tekinthető. Paleo diéta alapanyagok pdf-ben Fehérje diéta A fehérje diéta a dietetikusok által egyik leggyakrabban ajánlott fogyókúrás módszer.

Ez valójában nem más, mint a klasszikus sportoló diéta, melyet a testépítők is előszeretettel alkalmaznak a fogyasztási időszakokban. A rendszer alapját az alacsony szénhidrátbevitel, a közepes-alacsony zsírbevitel és az igen hogyan lehet elveszíteni anyu kövér fehérjebevitel képezi, kiegészítve a zsírok és szénhidrátok elkülönítésével, illetve az étkezések számának és mennyiségének szigorú kontrolljával.

A fehérje diéta felépítése nem bonyolult, de igényel némi odafigyelést és számolgatást. A jellemző tápanyagarányok a következőek: Fehérje: napi g testsúly kilogrammonként Zsír: napi g testsúly kilogrammonként Szénhidrát: napi g testsúly kilogrammonként, a fizikai aktivitás függvényében A sikeres fogyókúra szempontjából igen lényeges tényező a napi étkezések felosztása legjobb fogyás ütemezése ütemezése is.

Célszerű a teljes ételadagot legalább egyenlő részre osztani úgy, hogy azok nagyjából 3 órás időközönként kövessék egymást. Fontos továbbá, hogy a magas zsírtartalmú és magas szénhidráttartalmú ételeket ne egyszerre fogyasszuk például sajtot ne rizzsel, hanem zöldséggel együtt együnk. A fehérje diétához jellemzően használt alapanyagok: Zabpehely nem műzli! Alacsony szénhidráttartalmú zöldségek, például brokkoli, karfiol, paradicsom, uborka, spenót, zöldbab Alacsony zsírtartalmú tejtermékek, például túró, joghurt, cottage sajt, friss sajtok Sovány húsok, például csirkemell, sertés karaj, marha fehérpecsenye, tonhal Tojás Fehérjeporok, például tejsavó fehérje, rizs fehérje Szakaszos böjt A szakaszos vagy átmeneti böjt lényege, hogy a napi összes étkezést egy viszonylag rövid időszakba szorítjuk be, a fennmaradó időben pedig nem eszünk semmit.

A módszer megalkotói szerint ez egyrészt beindítja a zsírégetést, másrészt fókuszálja az inzulinkibocsájtást és az éhségérzet kialakulását. A szakaszos böjtnek számos változata létezik, ezek közül a legismertebbek: Lean Gains: 16 óra böjt, 8 óra evés Warrior Diet: 20 óra koplalás, 4 óra evés Alternate-day fasting: 24 óra böjt, 24 óra evés Ezeknek a fogyókúrás rendszereknek talán a legnagyobb előnye, hogy nem igazán kell azzal foglalkoznunk, hogy mit eszünk, mert a rendelkezésre álló időkeretben hagyományos ételekből nehéz többet ennünk a szükségesnél.

Ráadásul, a szervezet viszonylag hamar megszokja az új időbeosztást, így jelentősen kevesebb stresszel jár legjobb fogyás ütemezése fogyókúra fenntartása, mint, mikor éhesen apró ételadagokat kell  fogyasztanunk egész nap. Ketogén diéta Alapesetben a szövetek működéséhez glükózra van szükség, melyet a szervezet a táplálékkal bevitt szénhidrátokból állít elő. Ugyanakkor a testünk képes a zsírok lebontásával is energiához jutni, enni teher, és még mindig lefogy nem áll rendelkezésére a szükséges mennyiségű szénhidrát.

pocakos vagyok, de fogyni akarok - fogyókúra

Ilyenkor a zsírból ketonok legjobb fogyás ütemezése keton testek képződnek, melyeket a szervezet a glükózhoz hasonlóan képes a szövetek táplálásához felhasználni. Ezt nevezik ketózisnak. A ketogén diéta egy olyan fogyókúrás módszer, aminek lényege a ketózis létrehozása és fenntartása, amely segítségével lehetőség nyílik a felhalmozott zsírszövet hatékony elégetésére.

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat! A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére. Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek.

A legjobb fogyás ütemezése elérése azonban sajnos viszonylag nehéz feladat. Az első lépése, hogy a szénhidrát bevitelt a minimumra kell csökkentenünk, ami így nem haladhatja meg a napi 30 grammot ez nagyjából egy zsemlének felel meg.

Ezzel egy időben meg kell emelnünk a zsír és fehérjebevitelünket. Ezek mennyisége körülbelül 2g legyen testsúly kilogrammonként. Néhány nap után a szervezet már nem fog a szénhidrátra várni, hanem elkezdi a zsírok lebontását és az energiaforrásként használható ketonok termelését.

Sajnos az agy a többi szervnél hosszabb időt igényel az átálláshoz, így előfordulhat, hogy az első héten kissé tompábbnak érezzük magunkat.

Ezért lehetőleg olyan időszakra időzítsük a ketogén diéta kezdetét, amikor nincs szükségünk jelentősebb agymunkára. Norbi update A Norbi Update létrehozása Schobert Norbert aerobik tréner nevéhez fűződik, aki ben állt legjobb fogyás ütemezése az általa forradalminak nevezett fogyókúrás rendszerrel.

Az 5 legjobb diéta, amivel biztos és tartós lehet a fogyás!

A módszer középpontjában a különböző saját márkás termékek állnak, melyek mindegyike rendelkezik egy számkóddal, ami az adott élelmiszer ajánlottsági skálán elfoglalt helyét jelöli. A Norbi Update-et körülölelő mítosz ellenére ez a fogyókúrás megközelítés valójában pár szóban összefoglalható és semmilyen újdonságot nem tartalmaz; A lényeg, hogy együnk kevés szénhidrátot és mozogjunk sokat.

Az Update élelmiszerek semmivel nem egészségesebbek, mint bármelyik másik feldolgozott élelmiszer, lehet a kávé fogyni? dolgot tudnak: viszonylag alacsony a szénhidráttartalmuk.

Életem eddigi legjobb fogyókúrája 1. rész BF

Persze ettől még a Norbi Update működik, hiszen a kevés szénhidrát — sok testmozgás alapvetően hatékony páros.